Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

7η Ομάδα
«Αξιολόγηση Κατασκηνωτικής Περιόδου – Προετοιμασία για την Επόμενη, Μια Συνεχής Εμπειρία»
Η πρώτη θέση που τίθεται είναι : «Μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι», το αμέσως επόμενο ερώτημα : «Πώς;»
Η προετοιμασία κάθε χρονιάς για την κατασκηνωτική περίοδο είναι μια συνεχής διαδικασία. Οι συναντήσεις και οι διαδικασίες πρέπει να παίρνουν μέρος όλο το έτος, ΔΕΝ αρκούν οι λίγες μέρες πριν την έναρξη της κατασκηνωτικής περιόδου. Είναι κατανοητό πως οι δυσκολίες είναι πολλές, οι απουσίες σίγουρες, λόγω εργασίας στελεχών και σπουδών ομαδαρχών. Αυτό, όμως, δε σημαίνει πως οι συναντήσεις θα γίνουν μηδαμινές, αφού επαναπαυτούμε από τα εμπόδια που προκύπτουν.
Το κυριότερο και πιο ουσιαστικό εφόδιο  προετοιμασίας είναι η καλή διάθεση και το θυσιαστικό πνεύμα. Κανένα στέλεχος και ομαδάρχης δεν είναι δυνατό να αποδώσει τα μέγιστα, εάν έχει αναγκαστεί να έρθει στην κατασκήνωση ή να έχει συναισθήματα αγάπης και φροντίδας για τα παιδιά. Έτσι, η λαχτάρα για τη συναναστροφή και προσφορά προς τα παιδιά, μπορεί να γίνει το θεμέλιο για μια ωφέλιμη κατασκηνωτική περίοδο.
Ένα ακόμα, σημαντικό βήμα προετοιμασίας είναι η συνάντηση διοίκησης και στελεχών της κατασκήνωσης με τους γονείς που εκφράζουν ενδιαφέρον να φέρουν τα παιδιά τους στην κατασκήνωση, ώστε να είναι σίγουροι για την επιλογή τους και σύμφωνοι με τις δράσεις της εκκλησιαστικής κατασκήνωσης.
Προσεγγίζοντας τους γονείς, δεν πρέπει να παραμελούνται τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, είναι πολύ καλό να γίνονται συναντήσεις με τα παιδιά , ώστε να υπάρχει επαφή, όχι μόνο μέσω της ενορίας και του κατηχητικού, αλλά και με άλλες δραστηριότητες.
Η προετοιμασία και η αξιολόγηση είναι δυο έννοιες αλληλένδετες. Αξιολογούμαστε για να προετοιμαστούμε σε καλύτερο και ικανοποιητικότερο βαθμό για την επόμενη χρονιά. Όλοι έχουμε κενά και ελλείψεις στο θέμα της αξιολόγησης. Συνήθως κάνουμε μια συνάντηση στο τέλος της κατασκήνωσης , όπου δεν μπορούν να ειπωθούν όλα τα προβλήματα , αλλά και τα ευχάριστα που συνέβησαν, γιατί δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η αξιολόγηση δεν είναι μια αρνητική διαδικασία.
Μια πρόταση είναι η πρόωρη αξιολόγηση , για την πρόληψη συμπεριφορών και καταστάσεων με μορφή κατάλληλη για κάθε ομάδα. Παράδειγμα : ερωτηματολόγιο που δίνεται στα παιδιά τις τρεις πρώτες μέρες της κατασκηνωτικής περιόδου, ακολουθεί η μελέτη τους και φυσικά η βελτίωση της συμβίωσης των παιδιών τις επόμενες μέρες.
Η αξιολόγηση κάποιες φορές, δείχνει πως τα παιδιά κουράζονται κάποια στιγμή από τη διάρκεια των «μαθημάτων». Συνεπώς, τα στελέχη πρέπει να είναι άρτια προετοιμασμένοι για τα θέματα που θα συζητηθούν και θα μελετηθούν κατά την κατασκηνωτική περίοδο , ώστε να μπορούμε να τα μεταδώσουμε στα παιδιά, όχι με τη μορφή διάλεξης, αλλά και με άλλους τρόπους.

Ανακεφαλαιώνοντας, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως οι ανάγκες των παιδιών αλλάζουν και τα θέματα θα πρέπει να συμβαδίζουν με τα ενδιαφέροντά τους, προσέχοντας την καλλιέργεια της πνευματικής τους αγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου